onsdag, oktober 24, 2007

Tidig morgon.

10 min kvar så är det dags att väcka Shola.
Några dagar kvar sen har barnet höstlov/novemberlov som det hette på min tid ;0)

Själv ska jag iväg till läkaren, prata med dom om eventuell bedövning vid förlossningen och ett tillväxt-ul!!

Ska även byta barnmorska när jag är där.
Har tid hos min vanliga imorgon men är så jädrans trött på hur människan beteer sig.
Känns som att jag inte får någon hjälp alls utan allt försöker hon sopa under mattan.

Och sen verkar hon tycka att hennes beteende är helt korrekt.
MEN nu får det vara nog.

Hoppas på att läkaren som jag träffar idag är trevlig och human.
Att jag kan få lite hjälp och stöttning därifrån.

Kom ju på härromdagen att pga min psoriasis artrit så är det ju inte 100% igt längre att jag kan använda mig av ryggbedövning som jag gjorde vid Sholas födeles.

Men att försöka ta detta med min egna bm visade sig ju vara liknande med att köra huvudet upp i r*va!!

Först när hon förstod att jag vet vad jag har rätt till så gav hon mig
motvilligt tiden till läkaren idag.
Att jag fick tid 7:45 har säkerligen att göra med att hon hoppas att jag skulle tacka nej.

MEN icke!!

Nu gäller det bara att komma på hur man ska formulera sig inför läkaren oxå.
Och hur mycket man ska proppsa på att jag har rätt till det jag ber om.

Som sagt. Hoppas på att det är en human och någolunda normal människa man får träffa på där nere nu.

0 kommentarer: