fredag, november 23, 2007

Hade ju spelat roll!

Min bm (snäll som hon är) ringde tillbaka till mig igår för att berätta vad som sagts på östra..

Ren och skär lögn får jag väl tillägga. Att man inte kan stå för vad man gjort. Men men..
Enligt Narkos läkaren så hade hon fått gå från avdelningen för att göra ett akutsnitt och när hon kommit tillbaka så hade vi gått.
Hade man sagt det till oss så hade vi självklart haft förståelse för det och antagligen suttit kvar och väntat.

Men när vi frågade (som jag skrev i går) så var narkosläkaren inne på avdelningen, ena stunden satt hon men min journal - när bm pratade med henne så hade hon ingen journal på mig.
Och det var hon tvungen att ha för att kunna göra en bedömning på mig.
Dvs mina gamla journaler som ligger på vårdcentralen i majorna, min ryggröntgen och så var det nåt mer som hon var tvungen att ha för att ens kunna ta emot mig och göra sin bedömning.

Inget av detta hade hon- sa hon.
Så tiden som vi spenderade på östra igår kunde lika väl ha vart. Vi hade inte fått någon bedömning endå.

Under samtalet med bm så kom vi på att jag skulle ner till föräldrarutbildning senare på kvällen och då kunde jag fylla i alla papper som behövdes för att kunna skicka efter mina journaler. Så nu är det gjort iallefall.
Får bara hålla tummarna för att dom jobbar snabbt nu eftersom jag behöver komma in på bedömningen snart.

Har ju inte hela livet på mig precis. Visade sig även att läkaren som skickat remiss- förfrågan (eller vad man skall kalla det) inte heller gjort nåt bra jobb utan skitit i att skriva varför jag behövde komma dit. Så från början var det ett skit jobb gjort. Och jag har inte kunnat göra något åt det.

Ska idag iväg och göra en lungröntgen på Shola.
Kommer att åka härifrån vid 7:30.
Förhoppningsvis så blir vi snabbt klara och kan bege oss hem.
Har en massa som skall fixas inför vintermiddagen med Kamrans jobb ikväll.
Och en massa inför helgen bravader.


Älsklingen blir trots allt 30 år!!


Min dröm om en vit trappa innan jul håller på att gå i uppfyllelse

0 kommentarer: