torsdag, november 22, 2007

Respektlöst.

Sveriges sjukvård är ta mig fan inte klok.

Hade tid idag till en konsultation med en narkosläkare för att kunna bedömma om jag kommer att kunna ha ryggbedövning vid förlossningen eller ej.

Har väntat på att få en remiss.
Remissen kom. Och jag skulle vara där idag kl 10:30 för min konsultation.

Jag och Kamran kom dit kl 10:15,. Hellre för tidigt än försent.

Vi anmälde att vi var där och fick veta att läkaren var lite försenad.
Vilket vi sa var ok eftersom vi endå inte hade tid riktigt ännu.
När kl började närma sig 11:00 började vi undra hur länge lite var, Knackade på och frågade vad som händer.

Fick då till svar att läkaren sitter med min journal och alldeles strax kommer att komma till oss.
Kl blev 11:20 och fortfarande hade ingen läkare dykt upp.
Jag knackade på igen efter som vi inte räknat med att vi skulle sitta och vänta hela dagen på att få komma in kl 10:30.

Pratade lite med dom och förklarade att vi har andra saker som är inbokade.
Vilket dom inte visade någon respekt för utan sa att om det är parkeringstid det handlar om får vi gå ut och lägga på mer pengar.
Jag sa då att det inte handlar om parkeringstid utan förlorad inkomst pga att Kamran är borta från jobbet denna stund som det skulle ta.
Fick enbart en sur blick och hon suckade ungefär fram att hon skulle se med läkaren vad som händer.

När hon kom tillbaka fick vi veta att läkaren inte alls tittat på min journal. Och att vi allt får vänta tills läkaren har TID till att träffa oss.
Jag gjorde klart för dom att jag faktiskt har varit där i tid och att det var en tid bokad för mig. Men att vi behöver gå 11:30.
Och att om läkaren inte kommit då så tänker jag inte betala någon avgift för att jag inte var kvar.

Enligt den kvinnan som jag pratade med så sa hon att det skulle jag visst.
När vi sedan skulle gå var vi vänliga nog att meddela igen att nu går vi och läkaren behöver inte ropa upp mig för jag är inte kvar.
Och skicka någon räkning för ett läkarbesök som jag var i tid till men att läkaren inte kom till och dom inte behagade att hjälpa oss, behöver dom inte göra.

Har precis pratat med min bm och hon skulle ringa till Östra sjukhuset och se vad som hänt och hur vi nu löser konsultationen.
Sen skulle hon återkomma till mig.

Har vart super förbannad hela dagen pga detta. Jävla idioter säger jag bara.
Hade det var jag som kom försent så hade jag minsan förlorat min tid + fått betala 300 kr.
Nu var jag i tid och dom vill endå att jag ska betala en förseningsavgift. För ett fel som dom gjort och inte jag..

Nää nu ska jag gå och städa bort lite ilska. Sätter ju sig på lungorna på en gång.
Försöka koncentrera mig på annat en stund.

0 kommentarer: