torsdag, november 29, 2007

Hela jag är dammig.

Blir väl lätt så när man slipar trappan =0)

Började häromdagen för att möjligtvis kunna få gubben till att måla trappen i helgen.
Då jag inte bör hålla på med lackfärg så gör jag slipningen.
Snabbt går det.

Men mycket sandpapper behövs.
Har fått låna en slip av mamma och pappa, med den går det fort!!

Enda nackdelen då är ju att den kräver minst lika mycket sandpapper som om jag gör det för hand.
Och just nu börja sandpappret bli en bristvara hemma.


Har dock gjort lite mer än 1/3del av trappan. Men det är ju endå en del kvar.
Och jag har inte tillräckligt med grejor hemma för att kunna göra klart trappen.
Måste bli en tripp till affären.
Får se om K har möjlighet att göra det en eftermiddag.
Typ helst idag.. ;0)

Hade jag kunnat/vågat hade jag duschat, klätt på mig och stuckit iväg.
Men jag har Mvc kl 14, längre än så vågar jag nog inte bege mig hemifrån.
Känns som att knott ska ramla ut så fort jag rör mig.
Obehagligt värre...

Men jag vill ha min trapp vit nu!!!
Kunna pynta den som jag planerat sedan vi köpte huset.
Och en en gång göra storstäd i kök och nedervåning innan julen står vid dörren.
Lär ju behövas nu när det inte endast är jag som är dammig.
Det flyger ju överallt.

Mina vänner finns mycket i mina tankar just nu. Hoppas innerligt att allt går bra för dom alla.
Och att allt löser sig på bästa sätt för varje enskild individ.

Snart är det väl dags att börja med julkort och julklappar till dom som skall få en liten påse med nåt gott.
Hoppas bara att tid och kraft finns när trappen är klar.
Den kommer i första hand detta året.
Eller iallefall innan knott anländer, som att vi skulle kunna glömma det.

Min dröm om en vit trappa innan jul håller på att gå i uppfyllelse

0 kommentarer: