torsdag, november 15, 2007

Shit pommes frites

Nu är det mindre än 5 veckor kvar tills knott ska komma.
Rättare sagt 35 dagar!!!
Julafton är om 38 dagar och förhoppningsvis så har vi knott hos oss då.

Herregud- det börjar nog sakta men säkert att bli verklighet.


Vill inte tillbringa julen på BB.
Nej nej nej tack.

Vill hem till vårat underbara hus som har börjat sin förvandling till julehem.
Gardinerna hänger på plats i vårat sovrum.
Lite vackra ljusstakar och lampor hängdes på plats i går kväll.
Rummet börjar äntligen ta form, efter nästan 9 månader i nya huset.
Har inte haft lusten eller inspirationen att ta vårat sovrum innan, men igår slog det mig hur det skulle se ut. Och det var såå underbart att få gå och lägga sig igår kväll.
I ett sovrum som äntligen börjar bli vi.
Hade hur mycket energi som helst trots det faktum att höfterna och benen igår inte var mina bästa vänner.
Kunde knappt röra mig.
Men färdig blev jag. Iallefall med det mesta.

Har en del kvar som skall göras vad gäller pyntning och städ, men får sakta med säkert ta ett rum per dag.
Idag blir det sholas rum.
Gardinerna ligger färdig uppsydda och strukna. Nu ska dom hängas på plats.
Tillsammans med lite julbelysning.
Bädda rent och damma.
Vattna blommor som håller på att torka ut där uppe.

Oj oj vad slö man blir när man knappt kan gå upp en våning.
Hoppas innerligt att det släpper så fort knott är ute.

Min dröm om en vit trappa innan jul håller på att gå i uppfyllelse

0 kommentarer: