söndag, december 02, 2007

1:a Advent

Idag är det första advent.
Mys med jul och adventsljusstakar i alla fönster.
Röda gardiner och julstjärnor i massor.

Mina amaryllisar som jag planterat har börjat växa till sig.
Förhoppningsvis är dom utslagna om en vecka eller 2.
Och klarar sig fram tills julens slut.

Trappan våran är vit!!
Började med målningen igår. Och slutförden den nästan helt.
Var ju tvugna att ta en paus då färgen tar drygt 10 timmar på sig att torka.
Så nu har den fått stå över natten och idag blir det andra lagret. Och sen är vi nästan helt klara.
Har trappstegen kvar, Men det slog oss att vi kanske inte ska ha dom vita utan ta dom i en
mörk grå/ svart färg.
Ev bara betsa dom.
Men jävlar annamma va snygg trappan blev. Det är som att komma in i ett helt nytt hus.
Inte alls samma ljus eller nåt hemma nu.
Vad lite färg kan göra egentligen.
Min älskade tapet kommer verkligen till sin rätt nu när trappen är antikvit.

Mina änglaljus som jag köpte förra året (endast för att sätta i trappen) kommer att åka fram idag oxå.
Tillsammans med det sista av adventsgrejorna som ska fram.

Min dröm om en vit trappa innan jul håller på att gå i uppfyllelse

0 kommentarer: