lördag, december 01, 2007

1a December

Nu börjar nedräkningen inför jul.
Julkalendern skall öppnas, datumljuset tändas.
Och imorgon 1a
advent. Så otroligt mysigt.

Hade önskat att trappen var helt klar så man slapp stå med julstöket igen.
Trots att jag tycker att det är mysigt att hålla på att dona hemma så hade det vart så otroligt skönt att inte behöva tänka på nåt annat än julen, pepparkakorna, lucia osv.

Men nu är det som det är.
Och trappen kommer ju ett steg närmare att bli färdig för var dag som går.

Idag ska den ju målas. Iallefall hälften.
Får ju ta vartannat trappsteg nu så att man kan komma upp till övervåningen om det skulle vara nåt.
Shola måste ju kunna leka på sitt rum om hon känner för det.

Själv sitter jag och håller tummarna för att jag tål färgen som vi köpt för att måla trappen med.
Har ju alltid reagerat med andningssvårigheter mot lackfärg. Hoppas att jag inte gör det nu. Då är det kört känns det som.

När trappen väl blir färdig, blir här julpyssel, ska försöka ta en av dagarna ev nästa helg till pepparkaksbak.
Får se om tiden räcker till för det, eller om nåt "oförutsett" händer.

Min dröm om en vit trappa innan jul håller på att gå i uppfyllelse


0 kommentarer: