tisdag, december 18, 2007

Morgonen

Idag har vi vart iväg med Shola för att ta det där underbara blodprovet som hon senaste månaden vägrat att ta!!

Gick hur bra som helst.
Efter mycket tjat om att vi är oroliga för henne då hon aldrig blir ordentligt frisk,
och några "små" hot om att vi inte kommer att fira julen i år om hon inte
tar det så gick det hur bra som helst.

Hon har vart helt livrädd för att det skall göra ont, och bromsat sig totalt.
Har inte ens gått att prata med henne om det.
Idag gick det som sagt som smort.

Gick på 2 röda och första kommentarerna var ;

- Men herregud det kändes ju inte ens.

Vad har jag vart så rädd för??!!
Kanske jag kan få komma tillbaka varje vecka ;0)

Kan lugnt erkänna att jag är en väldans stolt mor idag.

Har nu sen jag kom hem vid 10:30
*käkat lite lunch
*bryggat mig en kopp kaffe
*plockat bort våra smutsiga sängkläder
*startat en maskintvätt (sängkläderna)
*storstädat badrummet , skötbord och allt vad det innebär
*vikt och lagt in ren tvätt

Ska nu upp igen för att bädda nytt och dammsuga övervåningen.
Ev tvätta golv och möjligtvis lite dammning..

Shola slutar skolan om ca 1 timma. Hemma om möjligtvis 1 ½ ska försöka bli färdig tills dess.

2 dagar till BF. Och magen är hur lugn som helst.
Eller nja nästan iallefall. Hoppas på att springet i trappan idag ger lite effekt.
Inte för att jag tror det men men..
Kamran är och jobbar i varberg då vi känt att det lixom inte finns någon mening med att han sitter som på nålar på gbg kontoret och bara "väntar" ut tiden.
Räcker med att jag typ sitter hemma och gör det.

Kommer dock hem relativt tidigt idag så får vi eftermiddagen att mysa tillsammans.


Min dröm om en vit trappa är uppfylld

0 kommentarer: