onsdag, januari 30, 2008

RIP Rocky

Fick tråkiga nyheter igår.
Min mosters älskade hund Rocky har fått gå vidare.
Efter mycket om och men den sista tiden så fick hon nu veta att han hade lungcancer.
Hon tog då självklart det humana beslutet att avliva honom där och då.
Inget lätt beslut det där.
Vi vet exakt hur det känns och det är rent ut sagt för djävligt!!!

Fick snällt tillsammans med mamma berätta det för Shola igår.
Min älskade tös.
Hon har ju praktiskt taget vuxit upp med Rocky och älskar honom som han var hennes egen.

Går kvällen var ingen rolig historia, både mamma och dotter i tårar och en lille bror som sympatigrät med stora syster..
Det fick oss i och för sig att skratta.. För att sekunden senare sitta och gråta igen.
Så idag får tösabiten min vara hemma med mig och Milton.

Titta på tv obegränsat - kanske till och med spela tv och dataspel hela dagen om hon vill.

Började igår med att måla om i hennes rum utan att hon visste det.
När hon sen märkte det blev här ett väldans liv - av glädje vill säga,.
Får se om vi hinner med att måla mer idag.
Håller just nu på med förrådet, har städat rent där och ändrat lite i hyllorna.
Ska nu ge mig på köket och plocka ut det sista till förrådet.

Lillebror ligger i vagnen och sover så man får väl försöka hinna med så mycket som möjligt den stund som han ligger avdäckad ;0)
När han väl vaknar blir här inte mycket gjort.

Ska se om man kanske hinner med en dusch idag oxå.
Hade verkligen behövt noppra ögonbryn, vaxa diverse delar av kroppen och färga håret oxå.
Får se om det hinns med.

Vet inte om jag skrivit det med på fredag- alltså om 2 dagar kommer min
älskade Maria till Göteborg.
Hon har tagit semester och kommer att stanna i 2 hela veckor.
Ska bli såå underbart. Började nästa störtgråta när jag fick reda på det.
Ska kramas av bara den. Och mysa med familjen och Maria.
Träffa våran älskade Milton ska hon få göra oxå.
Sen ska hon får en speciell fråga när hon är här.
Vad den är får ni veta senare =0)

Nää åter till hus och hem.

0 kommentarer: