onsdag, februari 13, 2008

Fin Fint

Börjar det bli i vårat grovkök.
Nya tvätt/torktumlaren står på plats.
Allt gammalt bröte är bortplockat.
Har nu på morgonen skruvat upp hyllor och plockat ner nåt stort platsrör som har hängt i grovköket och inte gjort någon nytta.

Vilket vi fick bevisat för oss igår.
Slet bort det det första jag gjorde när jag vaknade.
Maskinen är körd för första gången som det står i instruktionsboken att man ska göra.
Nu är det skurning av väggar,hyllor, golv osv som gäller.
Sen ska allt in på plats igen.

Och kläder ska tvättas.
Hade ganska så bra tur igår.
Butiken som sålde maskinen till oss hade misstagit sig på hur många maskiner dom hade i lager, så när vi skulle hämta våran fick vi veta att det inte fanns någon inne.
Men fick erbjudandet att ta demo-maskinen till 800kr reduction men med samma garantitid osv som om vi fått en paketerad.
Självklart nappade vi på det!!

Lek och bus landet igår var toppen roligt. Jag, Maria och Syrran satt och skrattade i flera timmar. Tills syrans ex-make promenerade in och satte i gång med bråk.
Polisen blev dit kallad och sen vart det roliga slut.
Barnen hade iallefall en toppen dag och blev väl inte allt för påverkade utav vad som hände.
Dom fortsatte att leka och ha kul.
Sholan min tappade rösten på köpet och låter som en kråka.
Men inte blir det tyst på henne för det.

Idag är det återbesök på MVC som gäller.
Säkerligen snack om preventivmedel oxå. Får se hur vi gör med det.

Nu ska jag återgå till städning innan Milton mannen vaknar från sin morgonsömn..

0 kommentarer: