måndag, mars 31, 2008

Ändrat klockan

och självklart försov vi oss alla imorse.
Tur är det att Shola är ledig idag oxå.
Börjar skolan efter lovet imorgon igen.
Då sätter allvaret igång igen.

Idag är det även rättegång som gäller.
Skulle ju vart inne som vittne för några veckor sedan men pga diverse omständigheter blev det flyttat.
Men nu blir det av och överstökat.
____________________________________________________________

Igår kom min syster och hennes barn hit på besök.
Trevligt.
Kom på efteråt att det var nog första gången sedan jag flyttat hemifrån
(ca 9 år sedan) som hon kommit själv hem till mig, utan att det vart kalas eller inbjudan av nåt slag.
Stannade även på middag och vid 20 tiden åkte dom hem.

Innan dom kom var jag, älsklingen och Milton iväg på Biltema, Blomsterlandet och Ikea en snabbis.
På blomsterlandet gjorde jag mitt fynd.
Hittade en "gammal trälåda" som jag suktat efter länge.
Har sett den hos andra och även på loppisar men priset har legat på flera hundrakr.
Igår fick jag den för 50 riksdaler.
Älsklingen suckade mest åt mig..
Tittade även på våra blivande träd till huset.
Hittade ett körsbärsträd och plommonträd som så småningom ska pryda framsidan.


Kunde lätt fyndat en del på Ikea oxå. Då vi behöver nytt porslin och vi hittade ett sett som vi båda föll för och som dessutom var på rea.
Plånboken tillåter dock inga större köp denna månaden.
Nu gäller det bara att hoppas att det är kvar nästa gång vi kommer dit.

_______________________________________________________________

Innan rättegången idag blir det en tur in till Indiska för att kolla knoppar till mina krokar inne i grovköket, även en tur till Balders hage. Där jag inte vart på länge.
Ska bli mysigt.
Håller bara tummarna nu för att det slutar regna.
Och att jag hittar 1 tusenlapp eller 3 på gatan ;0)

0 kommentarer: