fredag, juni 13, 2008

Fredag den 13:e


För första gången i mitt liv kommer jag att ha en anledning till att inte tycka om fredag den 13:e.
Jag har aldrig tidigare haft en anledning till att tycka illa om denna dag eller ana oråd.

Idag ändras detta dock.

Detta pga - att min älskade lilla gis - tufsie just nu i detta ögonblick är på väg till fabbo doktorn för att få somna in.
Vi har haft en del bekymmer med henne sedan vi flyttade till huset.
Men igår fick vi nog.

Inte nåt lätt beslut att ta och där av anledningen till att hon har varit kvar hos oss så pass länge.
Men när botten är nådd då är den det oxå.
Och det finns inte längre någon anledning till att tveka - eller köpa mer tid som min mamma brukar uttrycka det.

Morgonen har här bestått av tårar och prat om världsliga ting.
S har hundra frågor kring varför och hur det kommer att bli,.
Denna gången kommer hon inte hem.
Hon stannar kvar där vi lämnar henne och buren kommer vara tom.
Huset kommer att vara tomt.
Mitt hjärta kommer att vara tomt.

Min älskade älsklingskatt kommer inte att vara med mig nåt mer.
Det gör ont!!
Att veta att trots att hon e "relativt " frisk så tar vi detta beslut.
Men det måste göras.

Hon får somna in och spendera sin tid med resten av familje djuren.
Bla våran underbara Helmut som saknas oss.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vännen min! Usch vad jobbigt för er! Kommer ihåg hur jobbigt ni hade det med Helmut, när han dog.
Det gör ont i mig att ni får gå igenom det igen.
Finns här vännen!!
*kramar om hela familjen*