tisdag, juni 10, 2008

Sommarlov

Nu har sommarlovet börjat för S.
Och där med tog det vackra vädret slut.
9 dagar in i juni med sol och värme ska vi väl vara glada för.
Eller?!

Förhoppningsvis kommer värmen tillbaka så sommarlovet inte blir som förra sommaren.
Det skulle vara alldeles för trist.

En annan är sjuk och trött.
Var hos läkaren i går. Och fick medicinus för att jag höll på att få bihåleinflammation - heter det väl.
Började med medicinen i går när jag kom hem.
Blev helt utslagen och promenaden från S skola var inte den roligaste.
S fick snällt hålla mamma i handen utifall att jag svimmade.
Hela vägen hem diskuterade vi vad hon skulle göra om jag ramlade ihop.
Men hem kom jag.
Dök i säng redan 19:20 och sov som en gris fram tills 05:15 då K tvångsväckte mig...

Idag ska jag väl trots sjukdom försöka fixa iordning det sista här hemma med ommöbleringen...
Som jag pga utflykterna igår inte han med.

____________________________________________________

Sitter nu och kollar ev semester till danmark.
En ev tripp till legoland för dotterns skull.
Och shopping för mig och mor min.
Öl och mat för pappor och make.

Trodde nog att allt skulle gå på mer pengar än vad det verkar.
Om jag förstår bokningarna rätt så blir det inte så dyrt trots allt.

Får väl se hur det blir med planerna.
Dom är ju så många känns det som.
Jag vill ju allt nu. Och gärna lite till.

Får väl försöka sansa mig lite tror jag.
Lugna ner mig ett hekto och försöka komma på vad som är viktigast.
Att byta färg i stora rummet, mer nya möbler eller kanske en härlig semester.

Semestern lockar nog mest för tillfället.
Tror jag!!

1 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej & tack för dina gulliga rader inne hos mig - vad glad jag blir! Så klart att du får länka - det är bara jätteroligt!!

Nu ska jag se mig omkring här inne på din mysiga blogg!

Klart att värmen kommer tillbaka snart va? ;)

Kram Jes ♥