torsdag, juli 24, 2008

Här går det framåt


Nu rusar M:s utveckling framåt utav bara den.
I förrgår - dvs den 22a kom han på att man kan rulla och rulla och rulla sig fram och tillbaka dit man ska.
I och för sig bara på våran säng, golvet har han inte provat ännu.

Däremot kom vi på honom med att krypa så här på morgonen idag.
Nu tar det nog inte lång tid innan han är krypandes runt hela huset.

Igår blev M 7 månader och lilla Josåfin blev hela 5 månader.

_______________________________________________________

Här hemma håller vi på för fullt med fixning och doning.
Trappan hemma är stängd och håller nu på att bli helt vit.
Strök andra lagret med färg nu på morgonen och genast börjar jag se trappan så som jag sett den i mina tankar.

Kvällarna går åt till att sy nya kuddfodral till soffkuddarna, sitter även nu och påtar med ett gammalt lakan från min mammas farmor som skall bli en hissgardin till S rum..
Dock kommer hon få tro att den är ny köpt..
Ett tag till iallefall.. Tills hysterin om gamla ting lagt sig.

_______________________________________________________

Värmen är på besök. Skönt är det.
Här ska vi strax ge oss ut till altanen och dricka en kopp kaffe.
Inväntar just nu A, F och lilla F..
Får passa på att njuta medans värmen är här.
Jag hoppas innerligt att den stannar ett tag.
Är så trött på regnet som vart hela sommaren nu..

0 kommentarer: