fredag, juli 18, 2008

MaMmA



M lägger armarna runt min hals och säger mamma...
Känns helt otroligt underbart.
Men samtidigt skrämmande att sedan 2 dagar (16/7-08) tillbaka är våran lille knott inte så liten längre.

Han bökar runt här hemma för fullt och tar sig fram på diverse olika sätt.
Sedan den 10/7 (eftersom jag uppdaterar så ofta numera får jag ta datumen med) så hasar han sig fram på rumpen eller ålar sig på magen dit han vill komma.
Storarumsbordet har oxå blivit en höjdare att använda som stöd när man ställer sig på knä för att hålla i sig i och sedan undersöka allt som man når.

Tiden har det sista rusat iväg. Och M gör saker som jag tycker är aldeles på tok för tidigt för.
Visst gjorde S så här oxå. Hon var ju inte sen någonstans.
Men M är ju min lille knott. Kan han inte vänta lite. Och återkomma om några månader?!

_________________________________________________________








M:s skåp börjar bli färdigt. Ett hyllplan kvar och ev en strykning med färg till.
Iallefall på dörrarna som in blivit helt täckta.


______________________________________________________



Våran trappa börjar ta form.
Idag blir det kvistlackning och slipning. Sen kommer målarfärgen fram.

0 kommentarer: