tisdag, juli 08, 2008

Loppishelg


I helgen var det fullt upp, som det vanligtvis brukar vara.
Men det kändes endå som att denna helgen slog rekord på nåt sätt.

S var hos sin moster J och kusiner K & V.
Stannade tills på söndagen och vi tog tid för oss själva att göra sådant som S inte alltid vill göra.
Bla Loppisar.
Då hon tycker det är ÄCKLIGT med saker som någon annan haft.

På fredags kväll var vi hemma hos J, A-K och V. Grillade och snackade skit.
Spelade gitarhero - heter väl så.
Iallefall gitaren som är till ps2..

På kvällen där bestämde jag och A-K att vi skulle träffas dagen efter för att gå på loppisen hemma hos mig som sen stängde för sommaren.

På lördag kl 9:30 kom dom hit. Då visade det sig att gubbar och barn skulle följa med ner oxå.
Vi inväntade min mor som skulle med ner till Reningsborg.
Vårat lördagsnöje ihop.

Efter Reningsborg blev det lite fler loppisar och ett ställe som hette Möbelgrossisten.
En heldag med andra ord.
Killarna följde med och vi hade det oerhört trevligt.

J, A-K och V följde med hem till oss efteråt för en fika. Men det blev både fika och middag tillsammans. Till middagen kom D oxå.
En jätte trevlig helg i vänners lag med andra ord.
_______________________________________________________

M blev med "ny" säng som (självklart) skall vitmålas och ställas in i nya rummet.
Älsklingen tittade skeptiskt på sängen och sa

-
Jag ser bara felen och bristerna med den.
Men du ser möjligheterna!!

Jag litar på dig.
Väntar med spänning på att se helheten...







2 kommentarer:

Anonym sa...

Oooooh vilken fin säng!!! VILL HAAAA:-) Den var så robust och härlig:-) Ha en bra dag:-)

Livets Ljusa Stunder sa...

tack,. Ja den är underbar. Gick och tittade på den i ca 6 månade innan jag slog till. Fick den då för halva priset =0)